PROJE ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
sıra No
|
Hizmetin Adı
|
Başvuruda İstenilen Belgeler
|
Hizmetin Tamamlanma Süresi En Geç
|
1
|
Zemin Etüt Rapor Onayları
|
1-Dilekçe.
|
15 Gün
|
2- Mülga Bayındırlık ve Iskan Bak. (Yapı İşleri Genel Müd.) 18.08.2005 tarih ve 847 sayılı yazısı ekindeki formata uygun hazırlanmış zemin etüt raporu,
|
|||
3-Zemin etüt raporunun hazırlanması aşamasında, Jeolojik yapı, deprem bölgesi, kat adedi vb. bilgiler doğrultusunda rapor formatı ve yapılacak yapının taban alanı ve kat yüksekliğine göre araştırma çukuru ve sondaj çalışmalarının yerleri, derinlikleri ve sayısı belirlenir. Arazi çalışmaları Çevre ve Şehircilik Müdürlüğünün kontrolünde yapılır.
|
|||
2
|
Arsa Seçimi
|
1-Yatırımcı kuruluşların kamulaştıracağı, satın alacağı ve inşaat yapılacak arsaların temini için oluşturulacak heyette Müdürlüğümüz elemanları yer almaktadır.
|
15 Gün
|
İlgili kuruluştan:
|
|||
- arsanın tapusu
|
|||
- imar planı ve imar durumu (gerektiğinde ek belgeler) istenir.
|
|||
3
|
Resmi Kurumlara Proje Hazırlama
|
1-Tüm yatırımcı kuruluşlara (bünyesinde Teknik. Hizm. Dai. Bşk. bulunan kuruluşlar hariç) vaziyet planı ve uygulama projeleri vs. Bakanlığımız Yapı İşl. Gen. Müd.’nün proje hazırlama esaslarına göre ve ihaleye hazır olacak şekilde Müdürlüğümüzce hazırlanır.
|
90 Gün
|
İlgili kuruluştan:
|
|||
- arsa tapusu, tahsis belgesi, aplikasyon krokisi, kadastral çap, imar planı , imar çapı (Son 1 yıl içinde tasdikli), zemin ve temel etüt raporu (gerektiğinde ek belgeler) istenir.
|
|||
3-Arsanın hukuki ve fiziki belgeleri Müdürlüğümüze ulaştıktan sonra; arazinin karolajlı plankotesi alınarak mevcut arsaya varsa, öncelikle Bakanlığımızın tip projeleri uygulanır.
|
|||
4- Tip projeler mevcut arsaya uymuyorsa veya yoksa , Müdürlüğümüzce hazırlanır veya dışarıdan temin yoluna gidilmesi ilgili kuruluşa önerilir.
|
|||
5- Müdürlüğümüzce hazırlanan projelerde: Bakanlığımızın proje düzenleme esasları yönetmeliğine , yangın yönetmeliğine , imar yönetmeliğine ,deprem yönetmeliğine , engelliler yönetmeliğine , ısı yalıtım yönetmeliklerine vs. göre mimari , statik , sıhhi tesisat , kalorifer tesisatı projeleri ve elektrik tesisat projeleri ihaleye hazır olacak şekilde tanzim edilir.
|
|||
4
|
Rölöve Projeleri
|
1-ilgili kamu kuruluşlarının resmi yazı ile talep etmeleri durumunda , söz konusu kurumlara ait rölöve projeleri Müdürlüğümüzce hazırlanır.
|
15-30 Gün
|
5
|
Tadilat Projeleri
|
1-İlgili kamu kuruluşlarının resmi yazı ile başvuru yapması halinde , varsa mevcut projeler (mimari , statik , elektrik ve tesisat projeleri) temin edildikten sonra ; yoksa rölövesi alınarak tadilat projeleri Müdürlüğümüzce uygulamaya hazır hale getirilir.
|
30-60 Gün
|
6
|
Çevre Tanzim Projeleri
|
İilgili kamu kuruluşlarının resmi yazı ile başvuru yapması halinde , arazinin karolajı plankotesi alındıktan sonra, ilgili yönetmelikler çerçevesinde , çevre düzenleme projeleri Müdürlüğümüzce yapılır.
|
15 Gün
|
İlgili kuruluştan:
|
|||
1-arsa tapusu
|
|||
2- imar planı
|
|||
3- kadastral çap istenir.
|
|||
7
|
Güçlendirme Projeleri
|
İlgili kamu kuruluşlarının resmi yazı ile başvuru yapması halinde , güçlendirme yapılmasına karar verilmiş olan kamu binalarının , hizmet alım ihalesi yapılarak temin edilen güçlendirme projeleri; detaylı olarak incelendikten sonra Bakanlığımızca belirtilen kusur ve noksanlar tamamlanarak Müdürlüğümüzce onaylanır.
|
Şartnamede belirtilen süre
|
ilgili kuruluştan:
|
|||
1- zemin etüt raporu
|
|||
2- beton ve yapı malzemesi lab. sonuçları
|
|||
3- güçlendirme teknik rapor ve keşif dosyası
|
|||
4- rölöve projeleri ve istenen sonuç ve belgeler vs.
|
|||
Proje ihalesi sonrası uygulama aşamasında kontrollük hizmeti Müdürlüğümüzce verilmektedir.
|
|||
8
|
Mimarlık-Mühendislik Hizmet Bedelleri
|
ilgili kamu kuruluşlarının resmi yazı ile başvuru yapması halinde , söz konusu kamu binalarına ait değer tespiti (arsa hariç), o yıla ait mimarlık-mühendislik hizmet bedeli dikkate alınarak Müdürlüğümüzce hazırlanır.
|
5 Gün
|
ilgili kuruluştan:
|
|||
1- Avam projeleri yada toplam inşaat alanı istenir.
|
|||
9
|
İnceleme Raporları
|
İnceleme raporları (yıkım kararları , kat ilavesi isteği ,ek bina ilavesi , bahçe duvarı ilavesi , bina çatlakları vs.), mahallinde yapılan inceleme sonucuna göre düzenlenir. İncelemesi yapılan mahallin niteliğine göre istenecek belgeler değişmektedir.
|
15-30 Gün
|
ilgili kamu veya özel kuruluştan:
|
|||
1- Mevcut projeler
|
|||
2- Gerektiğinde tapu ve imar planı
|
|||
3- Zemin etüt raporu vs belgeler.
|
|||
Deprem dayanımı için ; ilgili özel sektör veya kamu kuruluşlarının resmi yazı ile başvuru yapması halinde inceleme yapılır.
|
|||
ilgili kuruluştan:
|
|||
1- zemin-temel etüt raporları
|
|||
2- rölöveler istenir.
|
|||
3- malzeme dayanım raporu istenir.
|
|||
(inceleme raporlarının niteliğine göre istenecek belgeler değişmektedir.)
|
|||
10
|
Hayırseverlerce Yaptırılacak İnşaatların Projeleri
|
Hayırseverlere yaptırılacak inşaatlara ait uygulama projelerinin temin edilmesinde veya uygulamaya esas hale getirilmesinde Müdürlüğümüz yardımcı olmaktadır.
|
İnceleme - 15 Gün
Hazırlama - 90 Gün |
Hayırseverlerden:
|
|||
1- hayırsever ve ilgili kuruluş arasında yapılan protokol örneği
|
|||
2- arsa tapusu
|
|||
3- tahsis belgesi
|
|||
4- aplikasyon krokisi
|
|||
5- kadastral çap
|
|||
6- imar planı
|
|||
7- imar çapı (son 1 yıl içinde tasdikli)
|
|||
8- zemin ve temel etüt raporu
|
|||
(9-Uygulama Projeleri) istenir.
|
|||
11
|
Özel Kuruluşlara Uygunluk Belgesi Verilmesi
|
1- Özel Okullar (ilköğretim ve ortaöğretim)
|
10 Gün
|
2- Özel Eğitim Okulları
|
|||
3- Dershaneler
|
|||
4- Motorlu Taşıt Sürücü Kursları
|
|||
5- Özel Rehabilitasyon Merkezleri
|
|||
6- Özel Öğrenci Yurtları
|
|||
7- Özel Huzurevleri
|
|||
8- Özel Kreşler
|
|||
9- Özel Anaokulları
|
|||
10- Yabancı Dil Kursları
|
|||
11- Özel Etüt Eğitim Merkezleri
|
|||
12- Özel Güzellik ve Estetik Merkezi Kursları
|
|||
13- Özel Bale ve Dans Okulları
|
|||
14- Özel İşletme Kursları
|
|||
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belgeyle başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
|
|||
İlk Müracaat Yeri
|
Elazığ Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
|
İkinci Müracaat Yeri
|
Elazığ Valiliği
|
İsim
|
Şafak İSPİRGİL
|
İsim
|
|
Unvan
|
Müdür Yardımcısı
|
Unvan
|
|
Adres
|
Sürsürü Mah. Atatürk Bul. No:91 ELAZIĞ
|
Adres
|
Kültür Mahallesi Zübeyde Hanım Caddesi no:11 ELAZIĞ
|
Tlf
|
0 424 241 11 45
|
Tlf
|
0(424) 212 44 70 - 74
|
Fax
|
0 424 241 11 44
|
Fax
|
0(424) 237 58 58
|
e-posta
|
elazig@csb.gov.tr
|
e-posta
|
elazigvaliligi@elazig.gov.tr
|